iso

گواهی ایزو در رشت

ایزو چیست؟

(ISO)که مقر آن در ژنو می باشد, یک سازمان غیر دولتی بین المللی است که در ۲۴ فوریه سال ۱۹۴۷ تاسیس یافت. این سازمان متشکل از موسسه های ملی استاندارد کردن ۱۳۰ کشور بزرگ و کوچک, صنعتی و در حال توسعه از کلیه مناطق دنیا می باشد. وظیفه اصلی (ISO) توسعه استاندارد کردن و فعالیت های مرتبط در جهان با نگرشی تسهیل کننده نسبت به تبادلات بین المللی کالاها و خدمات, بهبود همکاری در محدوده علمی, فنی, اطلاعاتی و فعالیت های اقتصادی و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده می باشد.(گواهینامه ایزو در رشت)

چگونه کلمه  (ISO) برای استاندارد انتخاب شده ؟

باور عمومی بر این است که عبارت (ISO) مخفف International Organization for  Standardization است, اما باید در نظر بگیریم که مخفف عبارتی که مشاهده کردیم می بایست به شکل  (IOS) باشد. (ISO) از کلمه یونانی (isos) گرفته شده  و معنی آن (برابر) و ریشه پیشوند (iso) در زبان انگلیسی میباشد .
سازمان بین المللی استاندارد, در شرایط تمرکز به گویش کشورهای عضو, در انگلیسی به شکل (IOS) و در فرانسه به صورت (OIN) نشان داده میشود . در مجموع  بدون در نظر گرفتن گویش کشور خاص, نام سازمان بین المللی استاندارد به صورت (ISO) در نظر گرفته میشود.(اخذ گواهینامه ایزو در رشت)

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

۱- تکمیل فرم پرسشنامه توسط سازمان متقاضی جهت بررسی وضعیت و ماهیت سازمان جهت برآورد هزینه مشاوره

۲- ارسال نامه اعلام قیمت یا پیش فاکتور

۳- عقد قرارداد با شرکت مشاور ایزو

۴- معرفی مشاور و برگزاری جلسه گپ آنالیز با مدیر ارشد سازمان متقاضی جهت آگاه شدن از نحوه عملکرد و ضرورت ایزو و درخواست پشتیبانی مستمر وی

۵- طراحی الزامات و مستندات سیستم مدیریت کیفیت و تدوین راهکاری اجرایی برای مستقر کردن سیستم در نظر گرفته و تعیین مسئولیت کلیه اشخاص مسئول در سیستم به طور شفاف

۶- آموزش الزامات عمومی و آشنایی کلی با ایزو و سیستم مدیریت کیفیت به کلیه پرسنل موثر سازمان

۷- پیاده سازی سیستم والزامات ایزو توسط کلیه واحدهای مربوطه سازمان

۸- پیش ممیزی سازمان جهت بررسی میزان آمادگی سازمان جهت انجام ممیزی شخص ثالث

۹- انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو به کمک مشاور

۱۰- عقد قرارداد با مرجع صدور گواهینامه

۱۱- تعیین روز ممیزی با کمک مرجع صدور گواهینامه ایزو

۱۲- انجام ممیزی در دو مرحله

۱۳- رفع عدم انطباق های احتمالی

۱۴- صدور گواهینامه بصورت ۳ ساله ولی بشرط تمدید سالیانه

۱۵- گواهینامه صادره تا زمان مندرج در گواهینامه معتبر است و هر سال می بایست تمدید گردد (آشنایی بیشتر با ایزو)

 

مزایای اخذ گواهینامه ایزو:

هر استاندارد مزایای خود را در هر صنعتی ارائه می نماید. ، با این حال منافع مشترک در تمامی گواهینامه های ایزو عبارتند از: پتانسیل بازار گسترده، انطباق با مناقصه های خرید، بهبود بهره وری و صرفه جویی در هزینه، خدمات بالاتری از خدمات مشتری و در نتیجه رضایت و اخلاق و انگیزه کارکنان .با داشتن یک استاندارد مدیریتی شناخته شده، مشتریان به این نتیجه میرسند که شما در براورده کردن نیازهای آنها جدی هستید.(آموزش ایزو)

شرکت مهندسی رکا برترین مجموعه مشاوره سیستم های مدیریت کیفیت ایزودر شمال غرب کشور